Waar is die scheiding tussen zakelijk en privé gebleven?

Telemarketing List provides curated phone number lists to improve sales outreach and customer engagement.
Post Reply
Bappy10

Waar is die scheiding tussen zakelijk en privé gebleven?

Post by Bappy10 »

Column – Met het thuiswerken als hoofdactiviteit van de dag en een summier avondprogramma, merk ik dat bij mij de grens tussen mijn zakelijke en privéleven vervaagt. Werkdagen vloeien over in de avond en door naar het weekend. En ik merk dat dit gevoel wordt versterkt door social media. Ook online vervaagt de grens tussen zakelijk en privé. Scrol maar eens door je Instagram-timeline.

Toen social nog sociaal was

Op social media is het inmiddels al heel gebruikelijk om het zakelijke over te laten vloeien in het persoonlijke. Je ziet bijvoorbeeld veel accounts van ondernemers die zowel posts over hun business plaatsen, als leuke kiekjes uit hun privéleven. Heb je een vriend, vriendin of kennis die voor zichzelf is begonnen? Dan is de kans groot dat je vanaf dit account nu ook zakelijke updates ontvangt.

Waar je voorheen in je vrije tijd lekker aan het kijken was naar de nieuwe bank van je vriendin, lees je nu een heel opstel over een bedrijfsstrategie. Ook als je niet op LinkedIn zit. En dan zie je tussendoor ook nog allerlei advertenties die je probeert te negeren.

Ik kan mij niet heugen dat ik vroeger op Hyves tussen de pokes Telefoonlijst en krabbels ook ondernemers tegenkwam. Dat kan natuurlijk aan de leeftijd en doelgroep liggen, maar het voelde in ieder geval als puur sociaal.

Ik kan mij niet heugen dat ik vroeger op Hyves tussen de pokes en krabbels ook ondernemers tegenkwam.
Image
Zakelijke stories, willen we dat?
LinkedIn introduceerde een tijdje terug LinkedIn Stories. Op het eerste gezicht een vreemde ontwikkeling, omdat stories voornamelijk worden geassocieerd met het delen van privé-verhalen. Waarom willen sociale platformen zakelijker worden, en zakelijke platformen nog socialer?

Met een story deel je met je volgers waar je momenteel bent en wat je daar doet. Dat is van vrienden en familie leuk om te zien, want je volgt deze mensen actief. Deze personen heb je immers zelf toegevoegd aan je ‘vriendenlijst’. Zakelijke stories zie je natuurlijk ook al voorbij komen, maar alleen van de bedrijven die je volgt. Dus alleen als jij echt interesse hebt in een bedrijf. (Tenzij het om een advertentie gaat.)
Post Reply